Ägare. Före detta fotbollsproffset Peter Markstedt och Mikael Arnåsen driver KidsBrandStore. Foto: Lasse Blom

Kidsbrandstore från Västerås vill växa ytterligare

Ytterligare 60 miljoner kronor satsar Eequirty nu i Peter Markstedts klädföretag Kidsbrandstore. – Vi kan accelerera med ett större lager för snabba leveranser, ökade marknadsinsatser och fler omnikanalbutiker, säger Peter Markstedt till tidningen Market.

Publicerad

Peter Markstedts Kidsbrandstore vill växa ännu mer och får nu in extra kapital från riskkapitalbolaget Eequirty. Redan 2015 valde Eequirty att investera 21 miljoner kronor i Markstedts e-handel inriktad mot barn och ungdomar. Nu väljer Eequirty att gå in med ytterligare 60 miljoner kronor.

– Likviden från Eequity gör att vi kan accelerera med ett större lager för snabba leveranser, ökade marknadsinsatser och fler omnikanalbutiker, säger Peter Markstedt till tidningen Market.

Kidsbrandstore har utöver e-handelsplatsen även fyra fysiska butiker i Täby centrum, Kungsmässan, Emporia och Nacka Forum. Planen är nu att växa med ytterligare två butiker, skriver tidningen.

Kidsbrandstore har de senaste tre åren vuxit med 540 procent och nådda förra året en försäljning på 63,8 miljoner kronor och Market skriver att bolaget i år väntas nå 130 miljoner kronor i försäljning.

Inom tre år vill Peter Markstedt att bolaget spränger 500 miljoner-kronorsvallen i försäljning.

Powered by Labrador CMS