Redo för nya utmaningar och roliga evenemang.

Efter klubbsuccén – Sällskapet satsar vidare

De två senaste åren har Sällskapet skakat liv i Västerås klubbscen, nu senast med succén Sällskapsrummet intill Publik.

Publicerad

– Vi har kört Sällskapsrummet sen i mars, bokat flera stora artister och dj:s och gett Västerås något som inte riktigt har funnits tidigare – en stor, ordentlig nattklubb med nischade genrer för olika kvällar, säger Maximilian Leitner Norinder som grundade Sällskapet tillsammans med barndomsvännen Stefan Liwing Gustafsson.

Idag består Sällskapet av åtta personer som lördag efter lördag de senaste månaderna skapat minnesvärda och spektakulära klubbkvällar.

En av många välbesökta kvällar på Sällskapsrummet.

– Vi har haft otroligt mycket förfrågningar från företag när det gäller både eventdelen men också marknadsföring, därför har vi bestämt oss för att starta en byrå som nu har varit igång sen i början av augusti. Vi har pausat Sällskapsrummet och kommer att fokusera på byrån, samt fortsätta med event som är handplockade och unika, säger Stefan Liwing Gustafsson.

Yahya Alkhamisi förklarar vidare:

– Det har varit skitkul att ha event varje lördag, men man blir också lite begränsad för vad man kan hitta på i samma lokal helg efter helg, säger Yahya.

Förra sommaren ordnade Sällskapet fest på en stor båt på Mälaren, men det hanns inte med i år.

– Men nästa sommar är vi tillbaka med det, då blir det ännu bättre.

Maximilian, Stefan och Thomas har bildat Sällskapet Agency som kommer att hjälpa andra företag med marknadsföring.

På den nya byrån Sällskapet Agency jobbar Stefan, Maximilian och Thomas Olsson. De har nyligen flyttat in i ett kontor på Badhusgatan i centrala Västerås och kommer att hjälpa andra företag med marknadsföring, framförallt med att skapa filmer och innehåll till sociala medier.

– Thomas har en lång bakgrund från produktionsbranschen vilken känns tryggt. Jag har tidigare studerat digital marketing specialist på IHM och Stefan har arbetat med försäljning i större delen av sitt liv. Så det känns som en fantastiskt fin timing för oss alla tre. Vi har pratat i många år om att hitta på något tillsammans men timingen har inte riktigt funnits där men det gör den nu, säger Maximilian.

I takt med att Sällskapet har skapat innehåll till sina egna kanaler har förfrågningar från andra företag ramlat in.

– Det är ett kvitto på att vi har lyckats med vår marknadsföring och vi vill inte begränsa oss till att bara marknadsföra oss själva.

Utöver kollektivets lyckade nöjessatsningar i Västerås har de ansvarat för den officiella efterfesten efter Dennis Pop Awards i Stockholm tidigare i år.

De hoppas att deras engagemang för Västerås uteliv kan föda ännu mer engagemang och involvera fler personer.

– Vi vill samarbeta med andra lokala aktörer som vill ha ett levande Västerås. Om vi fick drömma skulle staden vara full med folk onsdag, fredag och lördag, och inte bara för att vara ute och dricka alkohol utan för att man uppskattar musiken, dansen och pulsen, säger Maximilian.

Kommande event uppdateras löpande på Sällskapets sociala medier.

Powered by Labrador CMS