Ny tjänst gör det möjligt att välja bort telefonkö
Kontaktcenter på Västerås stad har utvecklat sin verksamhet, nu kan invånare som ringer till staden välja att bli uppringd istället för att vänta i en telefonkö.
Om väntetiden överskrider 45 sekunder kommer personer som ringer 021 39 00 00 få ett erbjudande om att bli uppringd istället genom att trycka på knappval 2. Därefter trycker man in det telefonnummer man vill bli uppringd på.
– En medarbetare från vårt Kontaktcenter ringer upp dig när det är din tur i kön, skriver Västerås stad i ett pressmeddelande.
Det är inte möjligt att välja en tid att bli uppringd på.
– En callback-funktion i kontaktcenter är fördelaktig eftersom den förbättrar kundupplevelsen och effektiviteten. Istället för att låta invånarna vänta i kö, erbjuder funktionen möjlighet att bli uppringd. Detta gör att invånaren sparar tid och ökar nöjdheten. För Västerås stad innebär det en jämnare hantering av samtalsvolymer och bättre resursutnyttjande, vilket bidrar till ökad produktivitet och kvalitet i Kontaktcenter, säger Zaidy Holesäter, enhetschef kontaktcenter Västerås stad.